(: AnisFizal a.k.a Cheot :)



aduhhh, matrik ? sains vs akaun #$%^@
Monday, September 30, 2013 ? 0 Atashinchi ?
Bismillahirahmanirahim...

lama jgk aku tak update blog aku neh.. besa lahh.. malas dah nak buka, edit, taip bagaii nehh..

hari neh tetiba insaf plak bila tengah hari tdi ckgu Rasyidah panggil budak2 yg dpt top ten dalam kelas buat iventori pasal kerjaya masing-masing.. majoriti kami semua tadak prinsip yg tetap.. masih terawang-awang lagi cita-cita tuh.. *cikgu Rasyidah yg ckp !

aku baru jek kemas kini borang matrik aku.. cehh, tak sangka aku tukar from sains to akaun.. tuh lah mama aku dah cakap jangan tukar dah sebab masa firstfirst dulu aku memang dah boh akaun.. haha.. cikgu rasyidah pun cakap aku sepatutnya jadi akauntan or secretary bagai.. ha'ah, neh semua sebab result trial aku aku dapat math A- ! sedeyh kut ~ aku target A+ mehhh T_T

trial aku barubaru neh aku dapat 2A,5B,3C ! wahhh.. hebat dak aku ? tadak D, E bagaiii... yeahhh ~

aku terpaksa buang minat aku yang gyla sangat pasal kapal or Ship Building & Architecture tuh... dah amek aliran akaun at matrik mana hadannyaaa subj physic.. sabo jek cik peguin oiii.. tapaaa ehh, ada hikmah setiap kejadian yang berlaku en ? aku percaya tuh :D

tapi bagus jgk apa aku amek aliran akaun.. budak matrik cakap " budak sains yang tadak basic akaun bole bawak akaun tapi budak akaun yang tadak basic sains memang takley bawak sains. slalunya budak sains yang tadak basic akaun tapi bila amek akaun at matrik ada yang dapat 4flat ohh. " aku yakn aku mampu bawak akaun miaa.. ye dok ?

nak tahu dak ? slama aku jdik budak sains dah nak dekat 2 tahun neh.. aku belajar menmen jaaa.. aku belajar ekut mood aku.. klu aku rasa nak belajar aku fokus gylagyla miaa.. tap klu time tuh aku tgh malas *setan dok kacaw* mmg aku buat dek jelah.. time sejarah sumpah aku tido wey.. teruk ahh aku neh.. haha.. time bio lagi best ! aku lgsung tak belajar, ckgu dok ajaq aku at blakang tgh buat benda len.. contohnya, aku selalu buat homewok yg tak siap / conteng nota yg ntah apaapa tuh *yg ada blambak ataih meja aku tuh* or aku tido lagiiiiiiii... haha.. nampak dak cara aku blajar tuh cemana ? TOLONG JANGAN TIRU PERANGAI BURUK AKU NEH TAHU WAHAI JUNIOR_JUNIOR KU SEKALIAN ?

slalunya bila exam dan termasuk exam trial barubaru neh aku memang tak study pun.. aku bgthu nisa, dy cakap aku tipu dy.. perghh ~ aku cakap benda betul kut ! nisa slalu cakap " hg tak stdy even hg tido dlm klas tpi result hg still tinggi darii aku ! otak apa hg neh ? tak paham betoi aku ~ " aku pun taktahu wey.. 

better aku amek aliran akaun kan ? takan aku nak sia-siakan peluang aku at matrik kut klu aku amek aliran sains.. gyla namanya tuhhh.. matrik klu aliran akaun setahun aje.. sains ada yg setahun and ada yg dua tahun.. tak mau ehh nak membazir and menjahanamkan masa depan aku sniri.. huhu.. cukuplah slama dua tahun neh aku dah mensia-siakan semua tuh.. haha..

btw, doakan aku dapat 10A+ untuk SPM dan dapat msuk matrik.. ada plak org tanya aku pilih matrik mana.. rahsiaaa wey.. yg paling PENTING skali, aku nak gi Matrikulasi Selangor.. hehe

" YA ALLAH.. SEANDAINYA SPM INI BAIK UNTUK AKU DI DUNIA DAN DI AKHIRAT, ENGKAU IZINKANLAH AKU MENDAPAT 10A+ ! "






Older Post . Newer Post